20 Oct 2012

sem tujuh =)

assalamualaikum..

hai hai hai...long time no see.. yup.. I've no time to update my own blog..kesian kan? hahaha.. tetiba rasa nak merapu kejap dekat blog sendiri...macam-macam jadi sem ni..most of them yang buat wa rasa kuat sangat hari ni.. first, masuk-masuk sem je, dapat roomate yang hmmm hmmm hmmmm je..so, takpelah...wa kan sabar orangnya..hidup kena teruskan, itu baru permulaan..tak lama lepas tu, I've decided to forget someone who really mean to me..and now, i just realized that I should forget that person dari dulu lagi.. haishhh.. tulah manusia ni, perasaan itu terlalu susah nak ditafsirkan..and i feel much more better now..

lepas tu nak bagi tahu, sem ni buat spect baru lagi...yahoo !!

after couple of weeks, kad bank pulak hilang...wa ni memang lah tersangat-sangat cuai..sampai sekarang pun still tak buat kad baru...ibu and abah pun dah tak larat nak membebel agaknya..hahaha..maaflah ibu abah, selalu menyusahkan..tapi kakak janji, lepas ni, bila kakak kerja, i wont let you guys susah lagi..

yang paling tak boleh terima, kelmarin, tetiba wa sakit menggigil-gigil, sesak nafas..tak tipu yang wa sangat sakit..masa tu memang ingat nak mati je..masyaAllah, tak tahu nak mintak tolong siapa..roomate kan tak ngam..nak call ibu abah, pukul 3 pagi, nanti menyusahkan+risau pulak..bilik syaza jauh... sedihnya masa tu..tahan je lah sorang2..sampai lah abang botak perasan bbm wa anta yang bagi tahu wa sakit..lepas sejam woi !! sakit nyaaaa..tapi masa tu, dah kurang sikit, tapi still sakit...macam-macam ayat dah baca..kalau ada orang peluk, mungkin boleh kongsi sakit ni, tapi takde.. abg botak pun suruh siap, nak hantar pergi PKU (pusat kesihatan UUM)..memang rasa macam menyusahkan sangat...rasa macam ntah lah..tapi sebab sakit, pergi jugak..sampai-sampai PKU,takde orang pulak...lebih 30minit tunggu baru lah orang tu sampai..masa tu dah tak sakit, cuma semput sikit..bila masuk je bilik tu, ,staff pun check la keadaan badan wa lepas soal siasat wa sampai pagi-pagi buta datang kan.. -___-" maaflah saya banyak menyusahkan orang.. susahkan ewan, jun, doktor, yg bawak ambulans tu, n ibu abah..

staff : awak takut dengan saya ke?
wa   : eh tak lah...tak takut pun
staff : rileks, rileks, jangan takut.
wa   : okay, okay...
staff : kenapa tinggi sangat bacaan jantung awak ni? awak sakit ke ?
wa   : eh, saya lagi tak tahu, saya baru nak tanya doktor -_-"
staff : laju nya nadi awak, sampai 200 lebih, awak terkejut ke, takut ke?
wa   : yang normal berapa doktor? eh, saya biasa je, tak tahu kenapa tetiba jadi macam ni..
staff : yg normal bawah 100, dalam 88,89,90 macam tu..kalau macam ni, boleh pecah jantung awak..
wa   : hmmmm... saya rasa saya sihat je doktor..
staff : ni awak baring, kalau awak duduk lagi tinggi..sebab baring awak memang dalam keadaan rehat
wa   : ouh yeke.. (terus duduk) 
staff : haaaa...kan makin naik bacaan jantung awak..

lepas setengah jam :
wa   : saya rasa saya dah okay..boleh balik tak?
staff : (cek lagi sekali) hmmmm... tak boleh lah..bahaya..family ada masalah jantung?
wa   : arwah atok and ayah saya
staff : lagi lah saya tak boleh lepas awak lagi..ni tangan pun basah, takut dengan saya ke? tahu lah saya besar
wa   : ouh, tangan saya memang basah.. dari dulu lagi
staff : kalau tangan basah, awak ada masalah paru-paru
wa   : tapi tak bahaya kan doktor?
staff : tak bahaya, tapi kalau masalah tu, tak bagus lah kan..
wa   : ouh...okay *lega*
staff : saya rasa awak kena buat ecg (menatang apa pun wa tak tau)..tapi saya tak boleh buat, sebab kena                      bukak baju...awak datang pagi esok, sebab staff perempuan yg bertugas..
wa   : okay okay =)

pemeriksaan yang sama dia buat setiap 30 minit sampai lah 3jam wa terlantar dekat situ. and last sekali dia check bacaan nadi tinggal 113..still tinggi tapi banyak kurang dari td.. and dia hantar wa balik naik ambulans..first time beb ! first time !! 

pagi tu wa tak pergi klinik pun sebab dah lewat, so, wa pergi berjimba ria dengan ex-roomate di jitra..seronok...pagi tadi, baru lah pergi PKU buat ecg menatang apa ntah..tu pun lepas kena ugut  dengan abah..kalau tak buat, abah pergi UUM malam tu jgk..hmmmmm...and alhamdulillah, hari ni saya sihat..

esok exam, study tak habis lagi, kejap lagi 8.30 ada discussion.. banyak nya benda nak fikir kan..tadi ibu call, ibu cakap, ibu dah kemas rumah, nanti kakak balik tak payah lah kemas lagi untuk raya..hmmmm, ibu ni..kakak dah sihat lah..sedih sampai menangis bila ibu cakap macam tu... kakak mintak maaf buat ibu abah risau...

benda paling happy, lusa wa dah balik rumah.. awal kan..memang awal sebab memang wa ponteng kelas.tapi bukan sengaja, semua sebab tiket habis..rindu sangat nak jumpa family.. serius wa rindu..seronok dikelelilingi orang-orang tersayang.. 

kalau boleh, sem tujuh ni, wa nak create a lots of memories with my awesome buddies..yelah wa tak tahu hari esok macam mana..panjang ke tidak umur wa..sempat bahagiakan ibu n abah tak..hmmmmm... Ya Allah, im a sinners, and im begging to You, give me a chance to make them happy..and I want to be strong to  face all this..Ya Allah, please guide me..im begging You...

last but not least, today is my friend's convocation day... congratulations awak !!

tembam kan ! 

*setiap langkah kita, kita tak pernah seorang..Allah sentiasa bersama kita..dan setiap ujian yang Allah beri, tidak pernah melebihi kemampuan kita..stay strong, and smile =)



Thank you for reading :)

No comments:

Post a Comment