14 Dec 2011

sumpah rindu !

assalamualaikum...

okay...hari ni, tak tahu nak buat apa.. tadi terbukak folder album and terus tertarik untuk bukak folder yang diberi nama C-PAK..... C-PAK tu tempat aku kerja masa cuti sem break hari.. pekerja memang banyak Indonesia, Nepal, Vietnam and ape tah lagi.. Orang Malaysia seciput je.. nama pun kilang kan.. nak cut cost.. katanya orang Malaysia ni demand dari segi gaji.. hurmmmm... no komen...

walaupun ramai orang asing,tapi diorang sangat baik dengan aku.. tapi pemikiran antara  kita yang terjajah dan selalu fikir diorang tu macam ni, macam ni kan....KLIK SINI kalau nak tahu.. bukan kat kilang tu je.. tapi UUM pun boleh nampak.

tahu tak kenapa rindu suasana kilang? sebab diorang selalu buli aku.. selalu curi gula-gula aku.. minyak wangi aku diorang buat macam harta sendiri.. bila aku duk pegang2 muka diorang lepuk aku.. sebab kata diorang tangan kotor pegang material tu...lepuk sebab sayang kan.. kadang2 aku tengah kusyuk 120% bekerja, diorang boleh terkejutkan aku... memang main kejar2 la kan dalam tu.. haih ! tapi yang paling tacing, masa aku sakit, diorang sangat caring..ada yang bagi ubat, ada yang sanggup kuar beli 100 PLUS, ada yang bagi glove suh pakai ( siap sarungkan lagi ).. sies rase terharu.... rase nak nangis tetibe.

 pastu kan, bila kerja shift malam, aku selalu curi tulang.. duk kat loker, then tidoq.. haha.. then datang seorang abang yang memang selalu nak gaduh ngan aku, datang amik gmbr.. haih.. kacau betul.. orang ngantok tahu.. tapi die memang selalu geng aku mencuri tulang... kehkehkeh


haaa... tengokkk... memey suke kacau org tido
then, bila aku nak berhenti, aduhaiiii.. sedih nya rasa hati ni.. orang atasan siap buat jamuan makan surprise tuk aku.. haih.. padahal kerja dua bulan lebih je pun.. masa tu lah aku dapat makan satay tulang.. sies aku tak pernah makan benda tu.. rasa ? boleh lah.. tak lupa juga pada Engineer aku yang boleh tahan kacaknya.. muka ala-ala ARIL AF.. okay.. aku tak minat ARIL..haha.. diorang telah melaburkan wang mereka untuk majlis berbuka puasa sebelum aku berhenti.. sob3~

okay lah... itu sahaja yang aku boleh kongsikan sebagai salah satu kenangan yang tak mungkin aku lupakan... walaupun penat kerja berdiri hari-hari.. tapi aku rasa seronok... seronok sebab ada orang yang super duper ohsem di sekeliling aku... okay bye !

*semoga orang-orang disekeliling anda juga ohsemm.. ;)




Thank you for reading :)

1 comment:

Unknown said...

lyn kan blog ni smbil2 tu lyn kan lagu talking to the moon.pergh...sentap beb...hahaaa...

Post a Comment