23 Oct 2011

trust and believe

assalamualaikum...

bersabar lah wahai hati... mungkin perkara yang kau dengar itu betul.. mungkin juga salah... tapi siapa mereka untuk mempersoalkan semua itu.. siapakah yang mereka anggap kawan?? dia atau aku?? tahukah cerita sebenar tentang perkara tersebut.. atau kau dah cukup baik untuk berkata macam tu.. aku lupa, kau memang baik.. tapi kenapa kau yang buat begitu.. apakah erti sebuah persahabatan pada kau?? bercakap seolah-olah kau suci.. sebarkan keburukan orang.. sekurangnya-kurangnya aku xberpura-baik dan mengaku kekurangan itu... aku tahu aku bukan sapa-sapa pada mereka.. cuma istilah kawan yang masih buat kita bersama...

tabah lah wahai hati... lindungilah perkara yang tak baik dengan perkara yang baik mereka buat untuk kau... setiap itu amat bernilai... aku tahu aku juga merasa... terima kasih kawan.. sesungguhnya aku tidak kenal siapa kawan siapa lawan... tapi aku berharap mereka yang bernama sahabat akan kekal sebagai sahabat.

carilah kawan yang bukan lawan ;)

Thank you for reading :)

No comments:

Post a Comment